شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۱:۴۵

صنایع فراساحل در ایران به همت متخصصان داخلی رشد بسیار خوبی کرده است

باشگاه خبری فراساحل: در 15 سال اخیر صنایع فراساحل در ایران رشد بسیار خوبی کرده‌اند به نحوی که در دوران تحریم‌ها متخصصان داخلی توانستند بدون حضور شرکت‌های خارجی، پروژه‌های فراساحل در میدان گازی پارس جنوبی را با توان داخلی اجرا کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی در نشست خبری بررسی دستاوردهای صنایع و نفت و گاز در حوزه دریا، افزود: در 15 سال اخیر صنایع فراساحل در ایران رشد بسیار خوبی کرده اند به نحوی که در دوران تحریم‌ها متخصصان داخلی توانستند بدون حضور شرکت‌های خارجی، پروژه‌های فراساحل در میدان گازی پارس جنوبی را با توان داخلی اجرا کنند.


وی با بیان این که اجرای پروژه در بخش فراساحل نفت و گاز یک اقدام جدید است که روز به روز هم پیشرفت می‌کند، ادامه داد: زمانی که شرکت‌های فراساحل فعالیت خود را در میدان گازی پارس جنوبی آغاز کردند تصور این که روزی بتوانیم خودمان سکو نصب کنیم امری دور از ذهن بود، اما امروز می‌توانیم به صورت همزمان این عملیات را بدون بروز حادثه انجام دهیم که حاکی از رشد متخصصان داخلی در این بخش است. مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به هجدهمین همایش صنایع دریایی که مهر امسال در جزیره کیش برگزار می شود، ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا توانمندی متخصصان داخلی در این بخش به نمایش گذاشته شود.


رحمانی با بیان این که در حال حاضر صنایع فراساحل در بخش‌های مختلفی به توانمندی دست یافته‌اند، ادامه داد: با این حال در برخی بخش‌ها با محدودیت‌هایی روبرو بوده و ناچاریم از توان شرکت‌های خارجی بهره ببریم و با مشارکت و همکاری آنها در پروژه‌های بین‌المللی شرکت کنیم. وی درباره ساخت سکوی هفت هزار تنی فروزان که در یاردخرمشهر انجام میشود، ادامه داد: در دولت قبل قرارداد ساخت این سکو با شرکت «سوا» کره جنوبی در این کشور بسته شده بود که توانستیم با انجام مذاکرههای طولانی این سکو را به ایران منتقل کرده و عملیات ساخت را در کشورمان انجام دهیم. مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که هم اکنون بخشی از تجهیزات خریداری شده برای ساخت این سکو به داخل کشور منتقل شده است، ادامه داد: انتظار داریم عملیات ساخت این سکو در آینده ای در یاردخرمشهر تاسیسات دریایی آغاز شود.


ساخت سکوی هفت هزار تنی میدان مشترک فروزان در دولت گذشته به شرکت کره ای «سوا» واگذار شده بود که به دلیل کند بودن روند اجرای این پروژه و همچنین توانمندی بخش داخل در ساخت این سازه بزرگ، شرکت تاسیسات دریایی خود عهده دار ساخت این سکو در یارد خرمشهر شد. سکوی فروزان هفت هزار تن وزن دارد که با نصب و راه‌اندازی آن، تولید میدان فروزان از 40 هزار بشکه به 80 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.



  کد خبر : 2164
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :